tisdag 14 september 2010

Mitt första intryck av boken "Den ovillga fundamentalisten"

Boken  har gett ett bra första intryck enligt mig. Boken är skriven på ett ganska specifikt sätt, ett skrivsätt som jag aldrig har sett tidigare. Författaren beskriver händelser, miljöer, känslor på ett väldigt kortfattat sätt. Det gör att man som läsare får en egen uppfattning av hur saker och ting ser ut. Det ger ett flyt i boken som leder till att man fastnar redan från början. Bokens början framstår som lätt läst. Jag tycker att bokens början gav en klart bild över den fortsatta handlingen. Men det verkade inte var många i klassen som tyckte lika som jag om handlingen och om de tre citaten som vi hade valt ut till förra lektionen. Men det är kanske bra, kul att man tycker olika! =D Ses nästa lektion Katarina! HARE BRA!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar